7 כללים לכתיבת כותרת שמזיזה לאנשים (וגורמת להם להקליק ולקרוא)

יש שטוענים כי 8 מתוך 10 אנשים יקראו את הכותרת, אבל רק שניים מהם יקראו את השאר.

נשמע מבאס? אל. פשוט קחו את זה בחשבון לכותרת הבאה שלכם, כי כותרת חזקה יכולה להיות חשובה בערך כמו המאמר עצמו. הרי אם לא יקליקו, לא יכנסו לקרוא.

אוקיי, אז מה הופך כותרת למוצלחת?

הכותרת שלכם לא רק משכנעת אנשים להקליק, היא צריכה לספר להם סיפור מאוד קצר, משכנע ואמין. כתבתם כותרת? עכשיו שאלו את עצמכם אם היא מצליחה במשימות הבאות:

1. גורמת לאנשים להקליק (אם למאמר שלכם יש ערך עבור הקורא, הכותרת אמורה להבהיר זאת ממבט ראשון)
2. מתאמת ציפיות לגבי התוכן שבפנים (ולא איזה "Click Bait" מאכזב)
3. משווקת את התוכן שבפנים

רוצים כותרת חזקה? עקבו אחרי 7 הכללים הבאים

1. כתבו כותרת שמרמזת שזו כתבה עם תבנית

אז נתחיל הפוך – בכתבה עצמה, אבל רק כדי להעביר נקודה; התחרות על הקשב של הקוראים שלכם היא עצומה. לכן, עוד בכותרת הם יחפשו רמז לכך שהכתבה עצמה מאורגנת וקלה לקריאה.

כותרת בסגנון "5 כללים שיעזרו לך לגלות איזו גזרת ג'ינס מחמיאה למבנה הגוף שלך" מארגנת את הכתבה עוד בכותרת ובעצם, מבטיחה לקורא שמדובר בכתבה קלה לקריאה ולא בבלוק של טקסט שבתוכו יצטרך להבין איזו פואנטה עמומה. זה חשוב, כי יש עוד כל כך הרבה כתבות לקרוא והקוראים שלכם לא יבזבזו זמן על כתבה מייגעת.

רשימות למשל, הן מבנה כתיבה פופולארי ולא סתם – כיף לקרוא את זה. אז הנה כמה טיפים לכתיבת כתבת רשימה מסודרת. תאמינו לי, ככל שתרבו להשתמש בתבניות אתם תתאהבו בזה ועם הזמן, גם כל מלאכת הכתיבה שלכם תתקצר פלאים.

אז ככה, כשאתם כותבים כותרת לכתבה בסגנון רשימה, ציינו את הספרות במספר ולא במילה (9, ולא "תשע")ף פשוט בגלל שיותר קל לקרוא את זה. לגבי המספר המנצח? יש מחקרים שממליצים להימנע מלעבור את המספר 9, אבל אני אישית הכרתי אנשי תוכן עם ערימות של ניסיון שנשבעו שלא פחות מ-10, אז בינינו? אין פה כלל.

וכדי לתקתק את הכותרת במהירות האור, הנה רשימת מילים שכדאי לשמור בצד:

סיבות, עקרונות, עובדות, טיפים, רעיונות, דרכים, סודות, טריקים

למשל, "10 טיפים לכתיבת כותרת מעולה"

2. היעזרו במילות כוח

שימוש במילים עוצמתיות שמפעילות רגש ישיגו לכם מעורבות גבוהה יותר. ומהן מילים חזקות? כאלה שנוגעות ומסבות את תשומת הלב. יש שאומרים שצריך להעדיף מילים חיוביות כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהל, אבל מניסיון, גם מילים שליליות עובדות – כל עוד הכותרת עצמה נשמעת אמינה.

הנה מילות כוח חיוביות שיעזרו לכם להפציץ בכותרת:

מפתיע, מדהים, בקלות, חופשי, הוכח, חזק, חכם, חיוני, קריטי, ענק, גדול, שווה זהב

ועוד כמה שליליות שלא מאכזבות:

טעות / טעויות, שגיאה / שגיאות, תמרורי אזהרה, סכנה
למשל, 10 טעויות נפוצות שכותבי תוכן עושים בכותרות שלהם (-:

מילים שליליות בכותרת יכולות לגרום לה להישמע ספאמית, כדי למנוע את זה הגבילו את המסר במילה כמו "אולי", או "עשוי" ואל תישמעו נחרצים מדי. למשל, "10 טעויות כתיבה שאולי מחבלות לך בכותרות"

3. השתמשו בנוסחאות בדוקות

עולם התוכן באינטרנט אמנם צעיר, אבל לא כמו שהוא נראה. הרי הוא מתבסס על מה שהיה לפניו – עיתונות מודפסת, מגזינים וקופירייטינג והמון אנשים שחשבו והתלבטו על כותרות חזקות שמצליחות לגעת בקהל. אם תירשמו לניוזלטר שלי בעמוד הבית, תקבלו רשימה של 43 נוסחאות לכתיבת כותרות מעולות, בעצלנות מלאה (: שמתי גם כמה פה:

נוסחת שאלה – "עד כמה הכותרות שלך תופסות את לב הקהל?"
נוסחת סקרנות – "7 דרכים לכתוב כותרת מנצחת (מס' 6 תמיד עובדת!)"
הנוסחה השלילית – "7 סימני אזהרה שמעידים שהכותרת שלך לא תתפוס"
נוסחת בניגוד לחשיבה הרווחת "10 כותרות קלישאתיות שדווקא עובדות בשבילי"
נוסחת מעט השלבים – "איך לכתוב כותרת מסקרנת ב-3 שלבים פשוטים"
נוסחת יודעי עניין – "קופירייטר בכיר מספר איך הוא כותב כותרת מנצחת"
נוסחת הסודות – "הסוד של המשפיעניות הגדולות להגדלת עוקבים באינסטגרם"

אני בטוחה שהבנתם את הרעיון – תנו לקוראים את התחושה שאתם עומדים לגלות להם משהו ייחודי, שלא רבים יודעים, או משהו שמישהו מסוים (שהם תופסים ממנו!) יודע.

חוץ מזה, אתם יכולים כבר לעלות שלב ולהתחיל לשחק עם הנוסחאות:
עם מילה שלילית "הסוד האפל של המשפיעניות הגדולות להגדלת עוקבים באינסטגרם"
ועכשיו עם מספרים "3 סודות של המשפיעניות הגדולות להגדלת עוקבים באינסטגרם"
ועם סקרנות 3 סודות אפלים של המשפיעניות הגדולות להגדלת עוקבים באינסטגרם

מילה ממני על יעילות – עולם התוכן חנוק בכותרות מוצלחות ובדוקות, אז אל תעבדו קשה, אמצו אותן!

4. השתמשו במילות מפתח

כותבי תוכן לא תמיד לוקחים בחשבון את הקידום האורגני של האתר שלהם בגוגל וכותבים בלי לתכנן. יכול להיות שאתם כותבים לגוף מסחרי וזה לא מעניין אתכם, אבל כדאי שתדעו מושג או שניים בנושא קידום אתרים אורגני באמצעות מילות מפתח וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון בכתיבת הכותרת.

בשלב הזה, אם עדיין לא צללתם לעולם ה-SEO, אני מציעה רק לשים לב שכל מילות המפתח נמצאות גם בכותרת. יש עוד עולם שלם של בדיקות, תגיות ותוספים, אבל נשמור את זה לפוסט אחר (-:

 

5. חשבו על המדיה החברתית

התאימו את הכותרת והתת כותרת לשיתוף בפייסבוק, טוויטר ואיפה שאתם מתכוונים להיות נוכחים. אם יש לכם שאיפה שהכתבות שלכם יעופו בפייסבוק וישותפו על ידי כמה שיותר גולשים, תהיו בטוחים שאתם יכולים לתפוס אותם בכותרת. זה שונה ממצב שבו הקוראים כבר בתוך האתר שלכם וצורכים את התוכן שלכם בצורה ממוקדת יותר. כשהם בפייסבוק, מוצפים בתכנים רבים ומגוונים אתם צריכים כותרת שתצליח לתפוס את הקשב שלהם. וכמו שכתבתי למעלה – מילות כוח, נוסחאות של סקרנות והבטחה לערך גבוה מהקריאה.

 

6. הימנעו מקליק בייט וכותרות מפוקפקות

כותרות בסגנון "האישה הזאת לא האמינה מה חיכה לה במכתב הזה" או "החטיף התמים הזה התגלה כסכנה אמיתית לבריאות" נשמעות כמו ספאם אמיתי, ובכל פעם שאתם נתקלים בהן, אתם פשוט יודעים שזה זבל (לפעמים אתם בכל זאת מקליקים. בסדר, זה אנושי, אבל אתם לא גאים בזה). כותרות מפוקפקות נותנות לגולשים את התחושה שהם נכנסים לאזור סליזי של תוכן. אל תהיו שם, אתם מסוגלים ליותר.

 

7. תאמו ציפיות עם הקוראים

בין יתר התפקידים שלה, הכותרת שלכם אמורה לענות לקוראים על שאלה – "מה מחכה לי בפנים?" וככל שההבטחה גדולה, הכתבה אמורה לעמוד מאחוריה. בניגוד לכותרת קליק בייט, שבה ההבטחה היא גם ספאמית ואמורה לזעזע ולסקרן, גם כותרת שלא עורכת תיאום ציפיות עם הקוראים חוטאת למטרה שלה.

הבטחתם בכותרת שתסבירו למה העור שמנוני דווקא בערב? וודאו שיש תשובה לאותה שאלה בכתבה ואל תמשכו את הגולשים שלכם סחור סחור סביב רעיון שונה בתכלית. זה לא יעבוד.

צריכים עוד רעיונות? היעזרו ב-43 התבניות לכתיבת כותרת מנצחת>>

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים