3 דברים שאנשי תוכן מתחילים פוחדים מהם

שוקלים להתחיל לעבוד בתוכן? לעומת תחומי עיסוק אחרים, ככותבי תוכן תתמודדו עם חשיפה, שיחד איתה מגיעה גם (איך לא) הביקורת. ובינינו, אם יש משהו שמבדיל איש תוכן מקצוען למתחיל, זו הגישה כלפי חשיפה, עריכות ותגובות.

איך מתמודדים עם ביקורת וחשיפה ככותבי תוכן?

אני רוצה להכין אתכם לחשיפה הראשונה שלכם ולדבר על כמה נושאים שעלולים להעיב על השמחה וההתרגשות שבפרסום טור חדש, כולל טיפים והנחייה להתמודדות. חשיפה לא מתאימה לכל אחד, בטוח שלא לבעלי ביקורת עצמית גבוהה מדי. יחד עם זאת, אני מבטיחה לכם שהזמן והניסיון עושים את שלהם, ובסופו של דבר אתם תתחסנו. מפני מי? לא רק טוקבקיסטים חסרי רסן, אלא גם מפני עורכים, מנהלים וקולגות וכל מי שקורא אתכם ועשוי להביע דעה על הטקסט שכתבתם.

כתיבת תוכן אינטרנט – סוגי הביקורת שאתם עשויים לספוג:

1. העורך "נגע לכם בטקסט"

כתבתם טקסט ועברתם עליו עשרות פעמים עד שהרגשתם שאין מושלם ממנו. שלחתם את הטקסט לעורכת במדור שבו הכתבה אמורה להתפרסם, היא גם נשמעה נלהבת. אז חשבתם שזהו, הטקסט יעלה לאוויר והפרחים בתגובות. ואז קיבלתם לינק.

ברגע ששלחתם כתבה או טור לעורך, רוב הסיכויים שהוא יערוך אותו עוד קצת, גם אם לדעתכם זה מושלם. אי הבנה שהופכת לעלבון, שהופך לכעס… ועצרו פה, שחררו, ואני אסביר לכם למה.

תפקידו של העורך להתאים את הטור היפה שלכם לאתר שבו הוא עובד. כמו בכל ארגון, גם לגופי תוכן יש שפה ייחודית משלהם, אג'נדות מסחריות ועוד דברים שעשויים להביא אותו לביצוע התאמות בטקסט. חוץ מזה, לכל עורך יש טעם משלו. אז נכון, מדובר בטור שלכם, לא שלו, והמחשבה הראשונה היא "באיזו זכות הוא עורך לי?" ובסוף, משהו שלא לגמרי יצא מכם, נכתב תחת שמכם.

וכן, עורכים רבים ערכו שוב את הכתבות ששלחתי אליהם; חלקם שיפרו לי את הכותרת, חלקם פצעו קשה את הרעיון הכללי שלה. שימו את הכבוד בצד והניחו לזה, פשוט ככה. כי זה בוגר ומקצועי וכי החיים קצרים מדי.

למעשה, למעט מקרים שבהם הושמטו לינקים, או שנכנסו שגיאות כתיב, לא אטרח לפנות לעורך. גם כשאפנה אליו, אעשה זאת בצורה ידידותית, אך אסרטיבית מעט. האינטרס אינו רגשי, הוא פרסום התוכן תוך שמירה על יחסים טובים עם היד שמפרסמת אותו. עם הזמן, כשיהיו ביניכם יחסים טובים יותר, תוכלו להיות קצת יותר פתוחים. זכרו שלעורך יש עוד עבודה, ואם תהיו לקוח נודניק, הוא לא יאהב לעבוד אתכם.

 

2. אפס תגובות לכתבה

נכון, זה לא נשמע כמו סוג של ביקורת, אבל זו חשיפה להתעלמות. חיכיתם והתרגשתם והטור שכתבתם פורסם. אממה? אין תגובות, אין שיתופים ובאופן כללי אחרי כמה שעות ואפילו כמה ימים אתם מבינים שהכתבה שלכם היא לא בדיוק הצלחה מסחררת.

יש כל כך הרבה פרמטרים שעשויים להשפיע על חשיפה לכתבה שאותם לומדים עם הזמן. למשל, האם היא היתה בעמוד הבית, או שפורסמה במדור שכוח אל? האם בעל האתר הפיץ אותה גם במדיה חברתית? ולטווח הרחוק – האם יש לכתבה ערך מבחינת SEO אורגני?

אם קיימת אפשרות ללחוץ על מפרסם התוכן לשתף, או להציף במקום בולט יותר באתר, יופי. לא? לומדים לפעמים הבאות מה עובד, איפה עובד ועוד.

 

3. טוקבקיסט אחד אמר ש…

בשנים האחרונות, אתרי תוכן רבים (במיוחד בחו"ל) מפסיקים לאפשר לגולשים להגיב בכלל. זאת אומרת שאין תגובות, מגיעים למטה והאתר דוחף את האייטם הבא כדי להשאיר את הגולשים עוד באתר. וגם, כי גולשים מנבלים את הפה, וכשיש לך אתר עם עשרות אלפי כתבות, אין זמן לנטר את הכל.

אבל עדיין, טבילת האש הראשונה של כל כותב תוכן היא הטוקבקים שממתינים לו למטה, כי "מה יגידו". אבל כמו שראיתם בסעיף הקודם, תתעודדו, יש תגובות וזה עדיף מלהיות אבן שאין לה הופכין. עדיף שיגיבו באופן מרושע, אבל שיגיבו, כי זה אומר שאנשים קראו וזה גרם להם להגיב, הזזתם להם. יש אנשים שמגיבים על כל כתבה, אבל הם לא הרוב. הרוב קורא וממשיך הלאה. לכן, אם הגיבו לכם זה כבר סימן טוב. ואם הגיבו ברשעות, באתר או תחת שיתוף כלשהו בפייסבוק? תתקדמו.

 

מתי אפשר ללמוד משהו מטוקבקים?

לפעמים, אפשר ללמוד מטוקבקים. תתפלאו, לא כל הכותבים הם אספסוף מרושע וחסר חיים. היו מקרים שבהם למדתי שנושא מסויים הוא לא התחום החזק שלי, ומאז אני לא כותבת בנושאים של חגים. באמת, אני לא מספיק מבינה בדקויות וזה לא בשבילי. במקרים אחרים, תוכלו ללמוד משהו אחר. מבלי לקחת ללב, ובמידה מסוימת של הסתכלות קצת סטטיסטית (כי לא לומדים ממגיב אחד, אבל מעשרות, כן). אז תפנימו ותתפתחו מזה, בלי להתקע.

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים