10 דברים שיגרמו לבלוג שלך להמריא תוך שנה מהיום

דמייני לך, שתוך שנה מהיום יש לך בלוג עם טראפיק ועוקבים בסושיאל. נשמע טוב מדי? נכון, כי זה לא הולך להיות קל, אבל בעזרת המתכון שלי לבלוג מצליח, את יכולה לעשות את זה.

כל הבלוגים המוצלחים דומים זה לזה (איפושהו)

רוב הבלוגים המצליחים עקבו אחרי כמה כללים שברבות השנים הצליחו להניב להם את ההצלחה שלהם. רוצה לראות איך אתרים ובלוגים שאת עוקבת אחריהם היום התחילו? באתר הזה, יש לך אפשרות להקליד את כתובת האתר, לבחור תאריך ולחזור בזמן לתקופה שלפני ההצלחה רק כדי לראות שכולם התחילו איפושהו.

הנה רשימה של דברים שיעזרו לבלוג שלך להמריא בתוך שנה מהיום, יחד עם ערימות של סבלנות:

1. למצוא מודל להצלחה

כשאני רוצה לעשות משהו מוצלח, אני מחפשת מודל. הכוונה, למישהו שכבר הצליח לעשות את מה שאני רוצה לעשות. כשמשהו עובד הוא עובד, אז אם יש לך רעיון חצי אפוי אני ממליצה לך לחפש לפחות שלושה בלוגים שממש עושים לך את זה. חשוב מאוד להיזהר מחיקוי ולמצוא את הדרך שלך ואת הקול המיוחד שלך. יחד עם זאת, אין כמו סיפורי הצלחה אמיתיים כדי להצית את הדימיון ולתת לך רעיונות לדברים שיכולים לעבוד גם אצלך.

2. להתמקד ולצמצם את הנושאים

הקוראים שמגיעים לבלוג שלך בגלל שקראו פוסט אחד מעניין, עשויים לרצות לקרוא עוד פוסטים דומים. למשל, אם יש לך בלוג בישול בריא ומישהו נחת על כתבה שלך בנושא "עוגת שוקולד בריאה וקלה" הגיוני שהוא ישמח לקרוא על עוד מתכונים בריאים ואפילו לשתף. אבל נניח שבבלוג שלך הוא מוצא פוסטים בנושא סריגה? יכול להיות שזה לא ידבר אליו. יש המון בלוגים מרובי נושאים, אבל לכולם יש משהו אחד במשותף. למשל, בלוג שמתמקד בDIY ("עשה זאת בעצמך"), יכול לשלב מתכונים, אבל לא בטוח שקוסמטיקה תעבוד שם. חשוב מאוד לחשוב על הדבר שמהווה את ליבו של הבלוג, וממנו להתפרס על תת נושאים, ולא להתפזר יותר מדי.

3. לקבוע את אישיות המותג שלך

כשאנחנו יוצאים מהבית ורואים סניף של גלידריה מסוימת, אנחנו כבר יודעים מה סגנון ההזמנה והישיבה במקום וגם, מהם הטעמים המובילים שם. זה קל כשיש מיתוג.
גם הבלוג שלך צריך להיות ממותג. עם פלטת צבעים קבועה, לוגו מושקע וסגנון שמבדיל אותך מבלוגים אחרים. אם קשה לך למצוא את הקול הייחודי לך, אני מזמינה אותך להירשם לניוזלטר שלי ולקבל את הפלנר שיעזור לך גם למתג את הבלוג שלך (ועוד כמה דברים טובים).

4. להקים ערוצי סושיאל רלוונטיים למותג שלך

ניהול בלוג דורש המון אנרגיות, מוטיבציה וזמן. במיוחד כשזה לא הדבר היחידי שנדרש מאיתנו, חשוב מאוד להתייחס ברצינות לזמן שאנחנו משקיעים ועל מה בעצם. כדי להצליח, חשוב להתמקד, וזה נכון גם כשזה נוגע לקידום בסושיאל. חשוב לבחור מראש מהם הערוצים הנכונים לנו ולהשקיע בהם גם אם הנטייה הראשונית שלנו היא לטרוף את הכל. למשל, אם אין לך מה לחפש בטוויטר, אל תהיי שם, ואם התוכן שלך לא ממש אינסטגרמי, אבל יו טיוב ופייסבוק ממש פורחים אצלך, אז למה לא לבחור ולפנות אליהם זמן? חומר למחשבה.

5. לתת ערך אמיתי לגולשים שלך

הדבר החשוב ביותר בכתיבת תוכן ובניהול בלוג הוא חשיבה על הערך שהתוכן הזה נותן לגולשים. כדי להבין מה זה אומר, צריך להבין שכולנו גולשים באינטרנט מסיבות אגואיסטיות בלבד. כן, האמת הפשוטה ביותר היא שכל הגולשים מחפשים דברים בשביל עצמם, ומי שיודע איך ליישם את ההבנה הזאת, יצליח.
כדי להפוך את זה ליותר פשוט, צריך להבין שאנשים מחפשים באינטרנט פתרון בעיות והנאה. למשל, איך להכין עוגת שוקולד בריאה בקלות, או תוכן שמתחבר להם לתחביבים ואהבות. למשל, אם אני ממש אוהבת עיצוב פנים, הגיוני שאעקוב אחרי בלוגים שיראו לי פרויקטים של "לפני ואחרי" של בתים או דרכים להפוך חדרים משמימים למרהיבים. הבנת את הרעיון…. (-:

6. לבצע עבודת קידום אורגני

הבלוג שלך יכול לקבל תנועה של גולשים מכל מיני אפיקים, כשהיציב ביותר הוא קידום אורגני – גולשים שיגיעו לבלוג שלך באמצעות חיפוש בגוגל. קידום אתרים אולי נשמע כמו מושג מפוצץ והוא באמת כולל בתוכו המון כללים ומידע, שמתעדכנים ללא הרף וקצרה היריעה מלהכיל אותם כאן, אבל כדי לקדם את הבלוג שלך לפחות ברמה טובה, אפשר להתחיל בשני דברים בסיסיים: האחד, כתיבת הרבה פוסטים בעלי ערך (שיש סיכוי שמישהו יחפש) תוך שימוש בכלי לבדיקת מילות מפתח לניסוח הכותרת ולשזירתם בצורה טבעית בתוך הפוסט. מעבר לזה, אם האתר שלך בנוי על פלטפורמת וורדפרס, כדאי לך להוריד תוסף בשם Yoast שיעזור לשפר את הכתיבה, יחד עם הצעות ייעול.

7. להתקין כלים חכמים למעקב

אני לא סתם אומרת שבלוגרים הם אנשי תוכן מצוינים. ככה, בלי לצבור ניסיון עבודה בשום מקום. כל הכישורים שתרכשי במהלך ניהול הבלוג שלך הם כלי עבודה מקצועיים בתעשיית האינטרנט. אז אילו כלים חכמים יעזרו לך להבין איפה את בתמונת הטראפיק? גוגל אנליטיקס למשל, שאת ההתקנה שלו כדאי לך לבצע עוד מהיום הראשון שבו האתר באוויר.
ומה לגבי בלוגים אחרים? אני ממש ממליצה להתקין כמה חברים טובים על דפדפן הכרום שלך. למשל, Similiar Web שיתן לך תמונה ברורה יותר על בלוגים אחרים בנישה שלך ואת Alexa שיראה לך איך הם מדורגים.

8. להבין שאי אפשר להצליח אם מאמינים ב"השראה"

כדי שהבלוג שלך יצליח, צריך לכתוב פוסטים ובינינו, לפעמים אין חשק כי היה לך שבוע נוראי או שפשוט נראה שאין זמן לזה ואז אנחנו נוטים ליפול לתחושה שחסרה השראה לכתיבה. אז כמי שעובדת בתחום בתוכן כבר מעל לעשור אני יכולה להגיד לך שאין דבר כזה "השראה" או "מחסום כתיבה". אין. אני מאמינה בדברים אחרים כמו מחויבות למטרה ותוכנית פעולה מסודרת. במיוחד כשעובדים בתחומים יצירתיים, זה קל מאוד להטיל את האשמה על היצירתיות ועל ההשראה, כשבעצם כל מה שצריך זה להמשיך, גם בימים שהכי בא לך להתכרבל ולצפות בעוד פרק בסדרה.

9. למצוא "שבטים" של בלוגרים כמוך

בלוגינג זו דרך חיים! וכן, זו יכולה להיות דרך חיים מאוד בודדה – רק את והחלומות שלך והמאבק הזה לגדול. אני מבינה אותך, ומי כמוני יודעת כמה כלים צריך לרכוש, כמה ידע וכמה סבלנות. אז בינינו, למה לעבור את זה לבד? בואי לקבוצה שלי "חברות לבלוג – שואלות, מתייעצות ומקדמות ביחד!" ושאלי כל שאלה שעולה על דעתך. יש דם שרשורי חשיפה ואפשרות להכיר עוד בלוגריות מופלאות כמוך (-:

via GIPHY

10. לדאוג לתמונות שעושות חשק לעקוב

תמונות שובות את לב הגולשים. יחד עם זאת, יש בלוגים שלא חייבים תמונות ייחודיות ויש בלוגים שאני מודה שאני אפילו לא קוראת, אלא רק נכנסת כדי ליהנות מהתמונות המרהיבות והייחודיות שעולות שם. לא משנה לאיזו קבוצה שייך הבלוג שלך, נושא התמונות חייב להיות מטופל. הכוונה, או ששווה לך להשקיע בלימודי צילום ועריכה (לפחות לדעת לצלם בסמארטפון!), או ללמוד על דרכים יצירתיות לעקוף את נושא התמונות ולהשיג בחינם תמונות מרהיבות, מבלי לדעת לצלם.

קידום בלוג לוקח זמן, אז סבלנות…

הדבר החשוב ביותר שאני יכולה לומר לך לסיכום הוא שמעבר למחויבות ולמיקוד וללמידת כלים חדשים את חייבת להיות סבלנית. אבל כשאני אומרת "סבלנות" אני מתכוונת לעבודה קשה ולא מתפשרת, בלי לקחת הפסקות ובלי לשרוף את עצמך במכה; בדיוק במינון הנכון.

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • היי נטלי,
    בלוג מקסים, מפורט ומאד מסייע . תודה על התוכן שאת משתפת. ברשותך יש לי שתי הארות/הערות קטנות:
    1. בסעיף 9 יש טעות כתיב: כתוב: "יש דם" במקום " יש שם". קורה, בקטנה, אבל חשוב לדעתי לעשות הגהה..
    2. בסלולר האותיות פשוט פיציות….אני אף פעם לא שמתי לב לזה באתרים אחרים אבל כאן זה ממש מקשה עלי.
    התוכן מעלף, חבל שזה יקשה.
    המון בהצלחה,
    את נראית לי אחת שתצליח😊.

    • היי הגר,
      תודה על הפיבדק וסליחה על התגובה המאוחרת (:
      האתר אכן עובר שינויים ושדרוגים אז תודה על הסבלנות והמשיכי לעקוב (:

פוסטים קשורים