מה זה תוכן "ירוק-עד" ולמה זה התוכן היחיד שכדאי לכם לכתוב?

יכול להיות ששמעתם את המושג הזה בעברית או באנגלית (Ever Green Content), בדרך כלל בתוך ההקשר של קידום אתרים או כתיבת תוכן איכותית שמעודדת שיתוף.
אז תוכן "ירוק עד" הוא בעצם תוכן איכותי ורלוונטי תמיד – ביום שכתבתם אותו וגם, הרבה שנים קדימה. והכי חשוב, מבלי שתצטרכו לערוך, לעדכן נתונים ולהמשיך לעבוד בזה. או לחילופין, לא יכול להיות מצב שהתוכן הזה לא יהיה רלוונטי בכלל עבור רוב הקוראים. תוכן "ירוק עד" יכול להגיע במגוון סוגים – כתבות How To למיניהן, או כתבות עם רשימת טיפים ועצות שאף פעם לא מתיישנות, ביקורת על מוצרים או השוואה שלהם, מדריכי וידאו ועוד.

למשל, הנה כמה כותרות לכתבות ירוקות-עד:

10 טיפים לשמירה על זוגיות מקרבת שאף אחד לא יגלה לך

חורף בריא: המדריך המלא לתרופות סבתא ממוצרים שיש לכל אחד במטבח

השוואת דגמים: דייסון Vs לעומת דייסון V8 – האם שווה לשדרג?

מלבד היותן כותרות טובות ומסקרנות, אלה שתי דוגמאות לתוכן על זמני, נטול תאריך תפוגה.

כתיבת תוכן ירוק-עד מתחילה עוד בבחירת הנישה

אם אתם בלוגרים שכותבים בתחום "חדשותי" שקשור בטרנדים עכשוויים שלא יהיו רלוונטיים עוד הרבה זמן, זו בעיה, כי יהיו לכם מעט מאוד נושאים ירוקים לכתוב עליהם. למעשה, מהות ה-Ever Green היא ליצור אסטרטגיית תוכן וקידום המושתתת על כתיבת תוכן ממוקד לתחום שלכם, וכמה שיותר ממנו – יותר טוב. אך מה קורה כשהתוכן "פג תוקף"? אתם תמשיכו לכתוב עוד ועוד כשחלקים נרחבים מהתוכן שלכם מאבדים רלוונטיות בהדרגה. זה כמו חור בדלי בעצם.

אם אתם שוקלים הקמת אתר או בלוג ומתלבטים לגבי הנישה, כדאי לכם לשקול נישות שהתוכן שלהן תמיד רלוונטי. הכוונה שגם אם יקראו אותו בעוד חמש או שבע שנים, הוא יהיה בעל ערך לקוראים שלכם.
אם הנישה שבחרתם היא נישה שהתוכן שלה "מתעייף" עם הזמן, לא בטוח שתוכלו לכתוב תוכן ירוק-עד. למשל, אם מדובר בעדכונים של מיסים וחוקים תצטרכו תמיד לחזור לכתבות ולעדכן את הנתונים שבהם, ואם מדובר בתוכן שלא דורש עדכון אבל לא יכול לעניין ולהיות רלוונטי בעוד כמה חודשים, או שנים, גם אז, לא יהיה אפשרי לשנות את אותו תוכן. מה שכן אפשר לעשות, זה לשלב באתר תוכן ירוק-עד ביחד עם התוכן המתכלה.

אילו סוגי תוכן יכולים להיות Ever Green?

הנה רשימה של סוגי תוכן שתוכלו לכתוב ושיישארו ירוקים לתמיד. הם יכולים להתאים לאתרים מגזיניים גדולים וגם לבלוגים נישתיים:

• מדריכי How To
• מאמרי רשימה
• מאמרי Case Study ("איך אמאזון הגדילה את המכירות ב30% בעזרת שינוי ארגוני")
• ביאור מושגים ולקסיקונים
• סיפורים אישיים וראיונות
• תוכן מקצועי שהינו בגדר "נכון תמיד"

ובעצם, כל דבר שיכול לעניין גם בשנים הבאות, מבלי שתדרשו לעדכן ולשנות אותו לשם כך.

למה אתם חייבים להכניס עוד ועוד תוכן "ירוק-עד" לאתר שלכם?

אתרים ובלוגים הם נכס דיגיטלי שכדאי ורצוי להשביח באמצעות תוכן טוב, קידום וכל מה שיכול להשאיר אותם רלוונטיים לקהל. אם האתר שלכם מייצר לכם לידים, כתבות ירוקות עד יכולות בעצמן לשמש כעמוד נחיתה אינפורמטיבי יותר. אם הכתבה עדכנית ואקטואלית תמיד, היא תשרת אתכם שנים עם הוספת אפשרות לטופס שיעודד אנשים להשאיר פרטים.

כתבות רלוונטיות ימשיכו לקבל שיתופים ויהוו חומר גלם מצויין לניהול סושיאל שלכם. אם אתם מנהלים קבוצה או עמוד, תוכלו לשתף את הכתבות האלה היום וגם בעוד שנה. כל עוד הן מביאות ערך למי שקורא אותן, הקהל שלכם ישמח לקרוא אותן. יחד עם זאת, שימו לב שאני לא אומרת שצריך למחזר מעט כתבות, אלא ליצור "פול" כתבות עשיר, אותו ניתן להמשיך לשתף ולהפיץ בכל דרך.

הסיבה החשובה ביותר עבורכם לכתיבת תוכן "ירוק-עד" היא שלא תעבדו לחינם. או, שלא תשלמו סתם לאנשי תוכן על כתבות שלא יעמדו במבחן הזמן. אסטרטגיית תוכן טובה תורמת לקידום האתר שלכם ולהפיכתו לאוטוריטה בתחומו. כדי להגיע לזה, תצטרכו שתהיה לכם כמות גדולה ואיכותית של תוכן באתר, הממוקד בנושא הנישה שלכם. ככל שיהיה יותר תוכן בנושא, כך תהיו יותר אוטוריטה ולכן חבל מאוד שכל כתבה שנכתבת לא תשמור על עדכניות ותאפשר לכל העבודה שלכם להצבר לזכותכם לאורך זמן.

אוקיי, אז איך בעצם כותבים תוכן "ירוק-עד"?

עוד בבחירת הנושא לכתיבה, וודאו שאתם כותבים על נושא שיהיה רלוונטי לנישה שלכם גם בעוד כמה שנים. רצוי שהנושא יהיה צר ולא רחב, כזה שאנשים מחפשים בגוגל ואל תגידו "כולם כבר כתבו על זה" – חפשו את הזווית הייחודית שלכם על הנושא ואת המקום שבו אתם יכולים לכתוב טוב יותר (זה אפילו יתרון שכולם כבר כתבו על זה לפניכם!). אם האתר שלכם הוא אתר שמקדם עסק או חברה, לדעתי האישית מיותר לציין תאריך. כן, זה אולי ישמע לכם מוזר אבל אם אין צורך אמיתי בתאריך, והקורא שלכם מבחין בתאריך מלפני חמש שנים, הוא עשוי לחשוב שהיא מיושנת וידלג ממנה לאתר הבא.

המשיכו לרענן כתבות ישנות ולהתאים אותן לתקופה. יש כתבות שלא יצטרכו את העדכונים האלה אבל אם כבר כתבתם בעבר מאמרים עם פוטנציאל להתיישן, חזרו אליהם וערכו אותם כדי שימשיכו לעבוד עבורכם.
ותמיד תמיד, נסו לקרוא את הכתבה בעיניים של קהל היעד שלה ושאלו את עצמכם – האם היא מעניינת והאם היא תורמת לי?

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים