איך לבחור שם מוצלח לבלוג, בלי להתחרט עליו אחר כך?

אחד הצעדים החשובים ביותר בהקמת בלוג הוא בחירת השם. במיוחד בבלוג ראשון, זה מאוד נפוץ שממהרים לבחור שם, לקנות דומיין ולצאת לדרך, רק כדי לגלות אחרי כמה חודשים (או שנים) שהשם שבחרו לא מתאים ואפילו מגביל אותם.

אני מכירה את ההתרגשות שבהקמת בלוג חדש – החשק להתקדם כמה שיותר מהר עם הרעיון, להתחיל לכתוב ולא להתעכב רק בגלל שם. ואני יודעת גם שיש מספיק אתרים מוצלחים עם שמות מוזרים וזה לא מה שעצר אותם. אבל למה בכלל לצאת לדרך עם שם לא הכי מחודד? במקום ליפול בטעויות של מתחילים, עדיף להשקיע בזה מחשבה ולצאת לדרך כמו שצריך!

"השם שרציתי לבלוג כבר תפוס, מה עושים?"

בקצרה – ממשיכים לחפש. זה מבאס להנעל על שם ואז לגלות שהדומיין תפוס. מוכר, ידוע וכואב. אבל אין מה לעשות עם זה חוץ מלשחרר ולהמשיך הלאה. לא להתפשר על שם מעפן שאתר הדומיינים הציע לך, אלא להמשיך לחשוב על זה, גם אם זה ייקח עוד כמה ימים. ובכלל, אם הבלוג שלך ינוהל בשפה העברית, אז גם יש המון אפשרויות של שמות קליטים ומתאימים שאף אחד לא תפס עדיין. ואם אין לך אמונה, אני מזמינה אותך לנסות למצוא שם קליט עבור אתר באנגלית (עם סיומת .com) כדי קצת פרופורציות לקושי שלך.

ובינינו, רק בגלל שבחרתי כמה שמות גרועים בחיי, יש לי את הכבוד לפרגן עם כללי הזהב שלי לבחירת שם טוב לבלוג.

אז כמובן שבפלנר לתכנון הבלוג (שאפשר להוריד בהרשמה לניוזלטר לאתר) הקדשתי שני עמודים שיעזרו לך למצוא שם מוצלח לבלוג שלך.

6 טיפים: איך בוחרים שם לבלוג? לפני שרצים לקנות דומיין:

1. לא לבחור שם שיגביל אותך בעתיד

דברים משתנים, גם נושאי הכתיבה שלך. יש שמות ממש מבריקים כמו ״בצק אלים״ בעברית למשל (ברור שבצק קשור לאפייה ולבישול ולא רק לאחד מהם). לעומת זאת, בלוג בשם (דמיוני שהמצאתי עכשיו) ״אופנת רחוב ירושלמית״, יהיה בעייתי ומגביל אם נרצה להתחיל לכתוב על אופנת רחוב בערים אחרות, נכון? אנשים מפתחים ציפייה עם השם, וזה עלול ליצור בלבול אם הם מקבלים משהו אחר.

יחד עם זאת, אם החלטת במודע למקד את הבלוג שלך במיקרו נישה מסוימת מאוד, שם ממוקד יכול דווקא לשרת את הייחודיות הזאת.

2. להעדיף שם קצר וקליט

כדאי למצוא שם שקל לבטא, לאיית ובעצם, לא בעיה לזכור אותו. ככה יהיה קל יותר להיצרב בתודעה של הגולשים שמגיעים לבלוג שלך.

אם הבלוג שלך לא חייב שם עם משמעות וכל השמות שעליהם חשבת כבר תפוסים, אפשר לנסות להיעזר במחולל שמות ולהמציא שם חדש לחלוטין שפשוט נשמע טוב וקל לזכור אותו. הרבה היום עושים את זה כדי בכל זאת לא לצאת מאזור הנוחות של דומיינים עם סיומת Co.il או .com שעליהם נדבר בסעיף הבא.

3. לא לבחור בשם של מותג רשום

זכויות יוצרים, כן? לא צריך להרחיב פה הרבה, רק לומר שאם יש ספק, אין ספק. ואם לא מספיק בטוחים אז כדאי להתייעץ עם עורך דין או אפילו לנסות בקבוצות עורכי דין בפייסבוק שיכולות לפחות לעזור לך להבין אם יש סיבה לדאגה.

4. לא לבחור בשם שלך

לא כדאי לבחור בשם של אדם אחר ולא כדאי לבחור בשם שלך לבלוג. למה? כי בחירה בשם קיים עלולה לחשוף אותך לתביעה ובחירה בשם שלך, היא דבר שכדאי לעשות רק אם השם שלך כבר מוכר מאוד, או שכל העיסוק שלך סובב סביבך – כמו למשל אצל סופרים ואמנים. בכל מקרה אחר, עדיף לבחור שם אחר.

5. לעשות רגע גוגל

אפשר לגלות כל מיני דברים כשעושים חיפוש בגוגל. אם השם הזה כבר קיים ואולי אפילו יש אתר מאוד חזק שכבר יושב על שם מאוד מאוד דומה, וזה עלול להפריע. גם ככה קשה לקדם אתר, אז למה להתחיל קשה?
יחד עם זאת, אם יש איזשהו אתר ישן ולא מעודכן שגם לא יושב על הדומיין הזה, הייתי מתקדמת.

לפני כמה שנים, באחד מחיפושי השמות שלי לבלוג, עלה בראשי השם המדליק – "לאמה קארמה". כל כך התלהבתי אבל ידעתי שכדאי לעשות גוגל ולבדוק אם זה כבר קיים באיזשהו מקום, והאמת, לא איחרה להגיע: לאמה קארמה הוא מנהיג רוחני טיבטי. מלבד האפשרות שמישהו יתבע אותי על השימוש בשם שלו, זה גם לא מכבד בעיני אז ירדתי מזה.

6. לבדוק זמינות ברשתות החברתיות

אף בלוג לא עומד היום בפני עצמו. כשאנחנו מקימים בלוג, אנחנו מקימים סביבו חשבונות סושיאל שיעזרו לנו להגיע לכמה שיותר קוראים. אז רגע לפני שאנחנו רצים לקנות את הדומיין שלנו, כדאי לבדוק אם יש לנו פרופילים חברתיים פנויים עבורו, באינסטגרם, בפייסבוק (עמוד או קבוצה – או גם וגם), פינטרסט ולפעמים גם טוויטר. תלוי בצרכים שלנו ובאסטרטגיה השיווקית שלנו.

לסיום, אם עשית את כל הבדיקות שלך והגעת למסקנה שמצאת את השם של הבלוג שלך, זה הזמן לרכוש אותו ואפילו להתחיל לחשוב על לוגו מעוצב.

אבל אם הכל מתערבב וקשה לך כבר לחשוב ולהתמקד, אני מציעה לך להוריד את הצ'ק ליסט שלי להקמת בלוג מוצלח, שיעזור לך לעשות המון סדר בבלאגן.

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים