איך בוחרים נישה רווחית ומוצלחת לבלוג חדש?

החלטת להקים בלוג, או שהרעיון עצמו רק קוסם לך? מעולה. כי כיום, כמעט כל אחד יכול להקים בלוג ועם הזמן להפוך אותו לנכס רווחי קטן או גדול, מקור להכנסה פסיבית ועוד.
האם הקמת בלוג היא עניין קל? לא. אבל בפוסט הזה אנסה לפרט מה צריך כדי להקים בלוג חזק שעם השקעה נכונה ומדויקת לאורך זמן, יכול להפוך גם למקור הכנסה.

יחד עם זאת, כדאי שתדעו מראש: הקמת בלוג היא השקעה לטווח רחוק. אז חשבו מרתון, לא ספרינט.

 

ממה מורכב בלוג מצליח?

היום, יותר מתמיד, לאנשים אין סבלנות. הם לא משתהים לקרוא את מה שיש לכם להגיד אם אין להם צורך אמיתי בכך. וכדי שהם יישארו, התוכן שלכם צריך לענות על אותו צורך. אתם פה בשבילם, לתת להם ערך אמיתי – אחרת, הם פשוט ינתרו לאתר הבא.

 

איך מוצאים נישה טובה ורווחית לבלוג?

המפתח למציאת נושא מוצלח לבלוג טמון בצרכים, בעיות ובאובססיות של בני אדם. פשוט ככה. אם התוכן שבאתר שלכם עונה על צורך, פותר בעיה או נותן חומרים בנושא של תחום עניין (ורצוי שיהיה מושא לאובססיה), יש לכם עם מה לעבוד.

למשל, בואו נדבר על אובססיות – איפור? לגמרי. ציפורניים? טירוף. צמחים? כמובן. ועוד נושאים כמו ריצה מקצועית, ציוד לאופניים וכל נושא שאנשים מקדישים לו את זמנם ואת כספם.

ומה לגבי בעיות? משקל, נשירת שיער או אקנה ואפילו בעיות בזוגיות. אלו בעיות שמעסיקות אנשים שסובלים מהן. וצרכים? אנשים צריכים כל מיני דברים ופתרונות או מידע יכולים לעזור. הנה, אני כותבת פה על בלוגינג ונותנת לכם טיפים ועזרה שאתם צריכים. מתחילים להבין לאן אני חותרת? יופי. בואו נמשיך!

אבל איך בוחרים את הנישה המדויקת לכם? כזאת שיהיה לכם קל לתחזק, להתחבר לנושא שלה ולהצליח בה. אנשים ברחבי העולם עושים כסף מנישות הזויות שלא הייתם מאמינים בכלל שאפשר להצליח בהן, אבל זה קורה. הם איתרו נישה שיש לה קהל שמתעניין בה מספיק והשקיעו בה בחוכמה. כדי לבחור את הנישה הנכונה לכם, הנה כמה שאלות שיעזרו לכם למצוא אותה:

 

3 שאלות שיעזרו לכם למצוא נישה מתאימה ורווחית להקמת בלוג

אפשר להקים אתר מנקודת מבט עסקית גרידא, לתכנן אותו בקפדנות ואפילו לשלם לאנשי תוכן שיכתבו על הנושא. זה יכול להיות רעיון מוצלח למשקיעים שיודעים מה הם עושים, או שיש להם מספיק כסף כדי לשלם למישהו אחר שיודע. בכל מצב אחר, במיוחד אם מדובר בעיסוק שאתם לוקחים על עצמכם כאנשים עם עבודה, עדיף שיהיה לכם קשר אמיתי עם הנושא שתבחרו לבסס עליו את הבלוג. אחרת? זה לא יחזיק מים. כדי לאתר את הנושא שיעבוד בשבילכם לטווח רחוק, שאלו את עצמכם את השאלות הבאת. אני רצינית, קחו מחברת:

1. במה אני טוב?
2. ממה אני נהנה?
3. מה אני רוצה ללמוד טוב יותר?

כל אחת מהשאלות הבאות יכולה לעזור לכם למצוא נישה מתאימה. כל אחד טוב במשהו, כל אחד אוהב משהו, ואם לא – זה הזמן למצוא תחביב, כי מי שמנהל בלוג הופך למעשה למומחה בתחום שבו הוא כותב. אנשים יעשו גוגל ויגיעו לכתבה שתענה להם על שאלה, תפתור להם בעיה או שתעניין ותענג אותם בתחום שהם אוהבים להתאבסס עליו.

 

מוניטיזציה: האם אפשר להרוויח כסף עם בלוג מצליח בנישה שבחרתם?

חושבים שמצאתם את הנישה שלכם? חכו. אל תרוצו לקנות דומיין, לבחור שם ולפנטז על הצלחה. אם המטרה שלכם היא לבסס בלוג רווחי, יש עוד כמה בדיקות שצריך לערוך לפני שיוצאים לדרך. למשל, אם יש איך להרוויח ממנו, ואם יש מספיק קהל שיקרא את הבלוג שלכם. בקיצור, המשיכו לקרוא.

 

יש כל מיני דרכים לעשות כסף מבלוגינג, ובפוסט הזה אדבר על העיקריות:

1. רשתות שותפים (אפיליאייטס)

בשנים האחרונות, רשתות שותפים (Affiliates) הפכו לשם נרדף ל"לשבת על ערסל ולהרוויח 1,000 דולר ביום". אוקיי, אז תקשיבו טוב. אם מישהו ירצה למכור לכם קורס שילמד אתכם איך להיות מיליונרים מאפיליאייטס תוך חודש, תתרחקו מהר, בסדר? ואני אסביר. כשיש לכם אתר מאוד מוצלח בתחום נישתי וקהל עוקבים, תוכלו להצטרף לרשתות שותפים שיאפשרו לכם לקבל עמלה על כל רכישה שתגיע בעקבות קליק על לינק מתוייג באתר שלכם. הסיבה לכך שאי אפשר ללמוד רק אפיליאייטס, היא שהרעיון עצמו כל כך פשוט שאפשר להסביר אותו בפחות משעה. אבל כדי שזה יעבוד? אתם תצטרכו קהל, שמגיע ומקליק ויותר מזה – מאמין בכם. ואת זה? לוקח המון זמן ללמוד וליישם. בלוגינג זה כמו יזמות. אתם יכולים להקים כמה בלוגים כושלים עד שתגיעו לבלוג המוצלח. יש המון למידה והתנסות ועוד יותר מזה – התמדה ללא פשרות.

2. נותני חסויות ושיתופי פעולה מסחריים

בתחומים מסוימים, כשיש קהל, יש גם נותני חסות. למשל, בלוגריות שכותבות על איפור מקבלות כסף ומוצרים תמורת סקירה מקצועית וחשיפה בפני הקהל שלהן. בלוגים בנושא עיצוב פנים יכולים לקבל תשלום כדי לחשוף שיפוץ שנעשה במימון חברת שיש או ברזים וכיוצא בזאת. גם את מהפינוק הזה, תוכלו ליהנות כשתהיה לכם תנועה לאתר.

3. מכירת שטחי פרסום

אם האתר שלכם חם, כל פיקסל שיושב עליו הופך למעשה לשטח פרסום של באנרים ומודעות. בדרך כלל זה לא חייב להיות קשור לנישה, כמו במקרים של הטמעת מודעות אד סנס, ובמקרים אחרים – הנישה חשובה בהחלט. למשל, בלוג בנושא הורות יכול לגבות תשלום מחנויות צעצועים, בדיקות מתקדמות להריון וכיוב.

4. קידום מוצרים או שירותים שלכם

אם יש קהל ויש מה למכור לקהל הזה, למה שלא תמכרו את המוצרים או השירותים שלכם? אחת הדרכים לעשות כסף מבלוג היא למכור דרכו את המוצרים שלכם ולא להסתפק בעמלת מכירה בלבד. זה מתאים למי שיש מוצרים ייחודיים, שירותי מידע (למשל, קורסים אונליין), או עסק מקומי לקידום (למשל, צלמים, אופים, עורכי דין ו… הבנתם את הרעיון!). בקיצור, העניין הוא שאם אין איך לעשות כסף מטראפיק, אין טעם להשקיע את כל העבודה הקשה בדרך לשם. חשבו מראש על הכל, עוד לפני שמתחילים.

5. מכירת האתר תמורת כסף

אתר מושקע ואיכותי מוערך לפי מדדים שונים – נישה, מיקוד, איכות התוכן, טראפיק ודירוגי SEO שונים. יש עוד פרמטרים שבאמצעותם אפשר לדרג אתר ובסופו של דבר גם להעריך את השווי הכספי שלו. קנייה ומכירה של אתרים היא לא דבר חדש אבל לא הרבה אנשים עוסקים בזה כי התחום דורש ידע מקצועי ורחב ולא התבססות על כל יועצים למיניהם. גם רכישה של אתר מצוין יכולה לא למצות את עצמה בידיים הלא נכונות. בכל מקרה, קיימות זירות למכירת אתרי אינטרנט כמו Flippa למשל שמאפשרות מכירה של נכסים דיגיטליים. אם המטרה היא מראש מכירה, כדאי מלכתחילה לבנות בלוג באנגלית כדי לפנות לקהל יעד גלובלי.

אם בחנתם את הנישה, אתם מתחברים לנושא וגם, יש מספיק קהל שמתעניין בתחום, אתם צריכים לבדוק אם יש מספיק מפרסמים לתחום הזה. למשל, בלוג תיירות. איך מתפרנסים מזה? ובכן, יש תוכניות אפיליאייטס שדרכן תוכלו להמליץ על בתי מלון או אפילו להתארח ולסקר את השהות שלכם. איפור? וואו, בשפע. בדקו את הנושאים האלה לעומק והכי קל, למצוא בלוגים דומים באותה נישה ולנסות לבחון אם הם מצליחים להרוויח מהנישה שלהם.

 

מה עדיף, בלוג בעברית או באנגלית?

יש אנשים שהשאלה הזו אפילו לא תעלה על דעתם – "ברור שבעברית!" וזו יכולה להיות התשובה הנכונה במקרים רבים. אם עברית היא שפת האם שלכם והיא השפה היחידה שבה אתם מסוגלים לכתוב, אז אין פה בכלל התלבטות. אם יש לכם עסק שממוקם פה בארץ ואתם מתכננים שהבלוג יקדם אותו, גם אז אין התלבטות. א ב ל, אם יש לכם אנגלית ברמה גבוהה מאוד שמאפשרת לכם לנהל בלוג לגמרי באנגלית, אני אומרת, לכו על זה.
צריך לזכור שבלוגינג הוא תחום של מספרים גדולים. ככל שתקבצו סביבכם קהילה גדולה או פשוט טראפיק שוטף ומשמעותי, כך יגדלו הסיכויים שלכם להכניס ממנו כסף. אם אתם כותבים באנגלית, יש סיכוי טוב יותר לצמוח בקרב מאות המיליונים של הקוראים דוברי האנגלים שחיים שם בחוץ ואם יש לכם שאיפות להגיע ליותר אנשים, אני לא הייתי חושבת פעמיים.

 

 

יחד עם זאת, אם אתם כבר חובשים קסדה כדי לצאת לקרב על הקוראים בחו"ל, זכרו שזה יהיה הרבה יותר קשה. אבל בינינו, "אם כבר, אז כבר" ממש עובד פה. ואל ייאוש, ארגנתי לכם דוגמא מרגיעה כדי שתדעו שזה אפשרי בהחלט. לי יש בלוג בשפה האנגלית בשם JollySlice, ואיתו הצלחתי להגיע למיקומים ראשונים ושניים בתוך מספר חודשים בודדים מההקמה שלו. כבלוג צעיר בזירה בינלאומית זה יפה מאוד:

ב-2019 תצטרכו הרבה יותר כלים כדי להצליח

בעוד שלפני חצי עשור לא היה נחוץ כל כך הרבה ידע כדי להשיק אתר תוכן מוצלח (התחרות היתה נמוכה יותר והעיסוק ברשתות החברתיות דרש פחות ידע והבנה). היום, כדי לקדם אתר צריך להבין המון דברים חוץ מהתוכן שעליו אתם כותבים כולל SEO, מיומנויות קידום בפייסבוק, פינטרסט ואינסטגרם וחשיבה אסטרטגית כדי לכתוב נכון ומדויק יותר בנושאים שאליהם אתם תרצו בסופו של דבר שאנשים אמיתיים יקראו וכדי להצליח ליצור ישות אחידה ומגובשת שתצליח למשוך אליה את התנועה שממנה בתקווה, גם תדעו להשכיל לגבות את התשלום שכל כך מגיע לכם.

ובשורה התחתונה, יש המון נושאים שכדאי לבחון לפני שבכלל מקימים בלוג. מי שעושה שיעורי בית, ימנע מעצמו ללמוד אותם אחרי שהבלוג מוקם. לפעמים, זה בזבוז של שנים וחבל. ומעבר לזה, חשוב להבין שאתם יוצאים למסע ארוך שבמהלכו אסור לכם להתייאש. גם אם אין קהל ואף אחד לא מגיע אליכם בהתחלה. סבלנות. המשיכו לכתוב בעקביות על הנושאים, המשיכו ללמוד את התחום הזה ואל תפסיקו לעולם.

בקרוב יפורסמו תאריכי סדנת הבלוגינג שלי. אם אתם רוצים להקים בלוג אפקטיבי בצורה הכי מחושבת שיש, עם ראייה טכנית (לא לפחד, זה קל!), הירשמו לעדכונים כדי לתפוס מקום (-:

 

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים