איך תכתבו תוכן מותאם למובייל שעושה חשק לקרוא?

התוכן שאתם כותבים נראה אחרת על גבי מסך של טלפון נייד. ואכן, כניסתו של המסך הקטן השפיעה גם על איך שאנחנו כותבים היום כתבות: בפשטות, בקצרה ובגובה העיניים. רוצים לדעת איך לכתוב כתבות שנראות מעולה במובייל? המשיכו לקרוא.

 

למה תצוגת מובייל חשובה לנו?

יכול להיות שאתם קוראים תוכן רק מהמחשב אבל חשוב מאוד שתדעו שרוב הכניסות לאתרים מגיעות היום ממכשירי טלפון. זה נע בין 50% ל-90% תנועה ממובייל, תלוי בסוג האתר ובקהל שלו.

אז איך כותבים לאנשים שקוראים מאמר במובייל כשהם באוטובוס בדרך לעבודה, או בתור לציפורניים?

אין זמן ל"מריחות"; הם רוצים תוכן חד, מדויק, מעניין ולא "מפונפן". לכן, תמיד כדאי לבצע הגהה מוקפדת על טקסטים ולקצור מהם מילים מיותרות וכשאתם יודעים שיש תנועה ענפה מהמובייל? קחו בחשבון שהקורא סורק בזמן נתון מספר משפטים מצומצם על המסך, חשוב שמשפטים אלה יהיו בעלות משמעות עבורו.

איך כותבים תוכן מותאם למובייל? שימו לב לדגשים הבאים:

1. כתבו כותרת קצרה ומסקרנת

מאילוצים של גודל, את הטקסט למובייל כדאי לצמצם ולמקד. מכיוון שאין הרבה מקום על מסך המכשיר הנייד, כדי להצליח להכניס את הטקסט החשוב ביותר, מומלץ לקצר את הכותרת ולהפוך אותה למעניינת יותר. נסו לצמצם את המסר לשורה אחת, לא ארוכה מדי וכזו המושכת תשומת לב.

 

2. תת הכותרת היא תקציר

כל תוכן צריך לתפוס את תשומת ליבו של הגולש עוד בהתחלה. אל תרמזו, ואל תספרו סיפור עקיפי. תנו לקוראים להבין בדיוק על מה הכתבה וכדי למשוך אותם פנימה, סיימו בזריקת קרס למים – שאלה שהתשובה שלה, איך לא – ממתינה בפנים. למשל, "המראיין שאל אותך אם יש לך תוכנית להיכנס להריון בקרוב? לא בטוח שצריך לקום וללכת. כל העצות להתנהלות נכונה מול מראיינים חצופים, בפנים."

 

3. תנו כבוד להתחלה שלכם

התחלה היא ספרינט. בסרט "מבצע סבתא", קרמבו מסביר לסרג'יו, איך אפשר לשחות 100 מטר: "אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט מגביר".

המשפט של סרג'יו מתאים לתיאור השליש הראשון בכתיבת כתבה מוצלחת. אתם מתחרים על קשב הקוראים ועל פי מחקרים, קרוב ל90% מהקשב הזה, מתרכז בשני השלישים העליונים של המסך. לכן, הכותרת והפסקאות הראשונות הן ההזדמנות שלכם לשאוב את הגולשים פנימה. התחילו מייד עם הרעיון המרכזי – אל תתנו לגולש לנסות להבין על מה אתם מדברים, כי אין לו סבלנות לזה. התחילו בליבה של הרעיון או הטענה, ורק אז תמשיכו.

 

4. חלקו את הטקסט לפסקאות קצרות

טיפ נפוץ בכתיבה לרשת שהוא שהתוכן לא ייראה כמו בלוקים ארוכים של טקסט; בכתיבה למובייל מומלץ לקחת את ההמלצה הזאת לאקסטרים. פסקאות שנראות קצרות על מסך מחשב עלולות להיראות ארוכות יתר על המידה על מסך של סמארטפון ולגרום לקורא לאבד ריכוז. קצרו את הפסקאות למינימום כדי שלפחות במהלך רוב הקריאה המסך יכלול יותר פסקאות קצרות מאשר פסקה אחת ארוכה.

 

5. רווחו את הטקסט עם תמונות


אל תלעיטו את הקוראים שלכם בבלוקים של טקסט. הם סקרנים ולא באו לפה כדי לסיים דוקטורט. הם רוצים שזה יהיה מעניין, אז תבלו את הטקסטים שלכם בתמונות, סרטונים וגיפים הקשורים לנושא. לא ברמה של קרקס הפרעות קשב – עם קשר לנושא ובטעם טוב. 

 

6. התחשבו בכל סוגי האצבעות!

כן, זה הטיפ שנשמע הכי מוזר אבל הוא הכי חשוב. מכירים את המושג "אצבעות קבב"? ברצינות. עכשיו נסו לדמיין את אבא שלכם מנסה להקליק על טקסט לינק שיושב על פונט פצפון, מתייאש ונוטש. בדיוק בגלל שיש דברים שהטכנולוגיה לא תפתור בשבילכם, נסו אתם להיות יצירתיים ולהנגיש – לבחור בגודל פונט סביר, לרווח ואת הלינקים לקשר מכמה מילים או משפט ולא ממילה אחת קטנה. 

סיימתם? בדקו איך זה נראה במובייל

איך צופים בתצוגת מובייל מדסקטופ? יש כמה דרכים לצפייה באייטם שלכם בנראות מובייל. לאחר פרסום, אתם יכולים מן הסתם לגלוש לקריאה מהמכשיר שלכם, אבל כל החוכמה היא לעשות את זה לפני שלוחצים על פאבליש (-:

1. כווצו את המסך 

כווצו את גודל הדפדפן בדסקטופ לגודל של מסך מובייל. המסך יתאים את עצמו לנראות של טלפון.

2. דרך הקונסולה של כרום. 

הקישו F12 לפתיחת הקונסולה > הקליקו על Toggle device toolbar'  

ורפרשו את העמוד.

3. בעזרת אתרים מתווכים

כמו זה למשל. (הדביקו את הלינק שלכם בחלון וקבלו תצוגה מקדימה).

היי, נעים מאוד!

אני נטלי. שמחה שנחתת כאן (-:
אני אשת תוכן ואינטרנט כבר מעל לעשור, עם ניסיון כתיבה עשיר של כל סוגי התוכן (You name it) וגם, בהקמת בלוגים וכל מה שכרוך בזה; מאסטרטגיית תוכן וארגון הנושאים בהתאמה למטרות, דרך קידום אורגני בגוגל, תוכניות שותפים ובצד הויזואלי – צילום ועריכת תמונות כמעט רק במובייל (כי זה הכי כאן ועכשיו!).
עוד עלי

שיתוף

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים